::JUST A BLOG::
THE NERDY




ALOHA FELLAS :3 NICE TO SEE YOU HERE..ENJOY BEING HERE




Entries

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: ME
owner: MRS. PARK
Others:   


Siapa yang ku pilih? (chap 2) [[MYA X FAD]]

Ulangan bab sebelumnya....


"cik adik mengalamun ingat siapa? nasib sedar masa saya hon tu.. kalau tak?"

"saya betul-betul mintak maaf!!! hm, ada apa-apa yang nak kena ganti rugi ke?"-mya

"haa.. ada.. ganti rugi balik hati saya, sebab saya rasa macam terjatuh hati dekat cik adik la.. haha, nama saya Fadhil, awak pulak?"

"huh?? haha.. awak ni kelakarlah.. Saya Mya. Mya Fathihah"-mya

Dan sejak pertemuan kali pertama yang tanda disengajakan, bermulalah kisah mya dan fadhil.

_________________________________________________________________________________

Setelah dari pertemuan pertama di antara mya dan fadhil, apabila mya sendirian, selalunya dia akan tersenyum dengan sendirinya kerana terkenang pertemuannya dengan lelaki yang bernama fadhil itu. Kini, sudah 2 minggu berlalu selepas pertemuan mereka itu. Mya selalu mengharapkan bahawa akan terserempak lagi dengan mamat fadhil tu, tapi sayangnya mungkin tiada jodoh di situ. . . .ataupun jodohnya sedang diuji dan rupanya ada jodoh????

Bunyi Loceng Pintu Kafe. . .

Mya mengucapkan "selamat datang" kepada pelanggannya yang baru sahaja memasuki kafe mereka. Ketika itu, Mya sedang membelakangi kaunter dan sewaktu dia pusing, matanya membulat apabila sejambakan bunga dihalakan betul ke arah mukanya. Dia hairan. Siapa pulak yang order bunga ni?? Lalu dia pun bertanya kepada orang yang sedang memegang jambakan bunga itu.

"erkk... ya encik? Boleh saya bantu ke?? kitorang takda tempah bunga pun seingat saya.."-mya

"sebab bunga ni bukan ditempah cik. Bunga ni sebenarnya untuk awak.", kata orang yang memegang jambak bunga itu.

Eh, kenapa suara macam kenal eh lelaki ni? Pelik ni. Entah2 ada muslihat!  Aduh, cuak laa pulakkkkkk.... bermonolog Mya sendirian di hadapan kaunter bersama lelaki yang masih memegang jambakan bunga itu. Baru Mya sedar bahawa dari tadi dia tidak dapat melihat raut wajah lelaki itu. Ini menambahkan resah di dalam hatinya.

"huh?? encik, saya rasa encik bawak balik ke jela bunga ni. Saya tak minat sangat. Coklat mungkin la. Saya bagi encik jela bunga tu.."-mya

Setelah mendengar mya berkata begitu, lelaki yang setia memegang jambakan bunga itu menurunkan perlahan2 bunga yang dipegang tadi dan menampakkan raut wajahnya. Tidak disangka, rupanya orang itu ialah Fadhil yang dijumpai Mya tempoh hari. 

"e-eh! awakkk..."-mya

"alaaaa.. awak tak minat bunga ke? hm."- fadhil

"e-ehhh! t-tak!.. kalau awak bagi, semua saya terima.. tolak batu, tongkol, pasir je."-mya

Tertawa fadhil dan mya di situ. Kemudian, fadhil menyerahkan bunga itu kepada mya. Mya mengambilnya dengan tersipu malu. Tak pernah walaupun sekali dia menerima jambakan bunga dari sesiapa, terutamanya LELAKI!

Mya kemudiannya menyuruh fadhil untuk duduk di mana2 sahaja tempat di dalam kedai sementara dia pergi meletakkan bunga itu di bilik rehat yang disediakan khas untuk dia dan hanani sahaja. Selepas meletakkan bunga itu di bilik rehat, Mya kembali ke depan dan pergi ke arah Fadhil.

"awak, nak minum apa? saya nak buatkan"- mya

"apa2 pun takpa awak.. semua awak buat, semua sedap2 belaka.. saya tahu tu"- fadhil

Sambil fadhil berkata, fadhil menyenyitkan matanya. Mya hanya mampu menahan tawanya. Kemudian Mya menjawab soalannya.

"sky juice pun sedap kan??"-mya

"ehhh! gila tak sedap... penghilang dahaga waktu panas tu.. "-fadhil

"saya buatkan sky juice jela untuk awak ok??"- mya

"asalkan tangan gebu tu yang buat, semua sedap sayang..."-fadhil

Terpaku Mya sebentar di situ. Hilang akalkah lelaki yang berada di hadapannya ini? Sayang dia panggil aku?! Dia tak nampak ke saiz comel aku ni yang suka2 panggil sayang ni??? Mya kemudiannya hanya mampu menganggukkan kepalanya walaupun berasa kekok selepas perkataan sayang yang fadhil gunakan ke atasnya itu.

Sebelum mya pergi meninggalkan fadhil, fadhil bersuara dan menanyakan sesuatu kepada mya. Mya berpaling dan melihat fadhil.

"awak, free tak?"-fadhil

"free jugak sebenarnya. Nanti kawan saya datang jaga kafe pulak.. kenapa? nak ajak keluar dating ke?"-mya

"Boleh ke ajak? awak nak ke keluar dengan saya?"-fadhil

"dating? No no. Keluar jalan-jalan boleh.."-mya

Mya tidak sangka bahawa fadhil betul2 akan mengajaknya keluar. Persoalan yang berkaitan dating itu pulak hanya dianggap main2, tapi tak sangka dengan jawapan fadhil, Mya pun mengubah fikirannya kerana dia rasa dia juga perlukan waktu untuk sendirian dan jauh dari seseorang. Ini mungkin peluang yang baik untuk melepaskan stressnya.

"ala, sama jela jugak tu.."-fadhil

"alaaaa.. takkkk.. nak ke keluar jalan2 dengan saya??"-mya

"ehhh! gila taknak.. takkanlah saya nak lepaskan peluang saya untuk data. . .eh, keluar jalan-jalan dengan awak pulakk..hehe"-fadhil

Mya kemudiannya menyuruh fadhil untuk tunggu sebentar sementara mereka menunggu kedatangan hanani di kafe. Selepas hanani tiba, mereka pun bertolak keluar dan pergi ke destinasi yang dirancangkan.

Siapa Yang Ku Pilih ( chap. 1) [[MYA X FAD]]


Cerita apapun kalau mulanya tiada penderitaan macam tak masuk pulak kan? Terus bahagia? Wow, even princesses ada dugaannya sebelum happily ever after. 
Harini, cerita pasal dunia nyata. Kebanyakkan dah pun berlaku di luar dan kadang kita yang terlepas pandang. Aku di sini hanyalah sebagai pencerita, jadi kalau ini ada kaitan dengan anda, mungkinkah ini dikatakan takdir? 

Apa ada dengan jodoh? Takda siapa tahu tentang jodoh. Mungkin jodoh kita tu orang yang kita kenal sejak kecil, mahupun orang yang kita menaruh harapan. Tapi kadang-kadang jodoh juga bodoh. Hahaha, kenapa jodoh itu bodoh? Sebabnya, yang kita mengharapkan jodoh itu sebenarnya hanyalah hadir sebagai sandaran untuk sementara sebelum menunggu yang pasti untuk kita.




.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
,


Di sebuah kafe yang agak tersorok kedudukkannya, terdapat satu pasangan yang sedang bertegang urat memandang sinis ke arah masing-masing. Penat dengan keadaan yang sunyi dan tersepit dalam suasana yang mengelirukan, Mya bangun dari duduknya lalu mengambil beg tangannya dan ingin berlalu pergi sehinggalah Faz mula bersuara kembali.

"kau nak macam ni sampai bila wei? Shayang, aku dekat sini cuba nak berbaik-baik, tapi kau tak nampak macam nak berbaik pun kenapa?"- faz

"kalau kau nak berbaik, kau patutnya jujur jer wei.. mengaku yang betul kau ada lagi keluar dengan ex kau kan senang?? aku bukannya buta wei.. aku nampak.. mata aku takkan tipu aku, tapi kalau kau.. haih.. dah la wei.. aku nak balik. Penat habis tenaga dekat sini jerr."-mya

Tanpa Adzfar sempat menyambung kata-katanya, Mya telahpun keluar dari kafe itu dan terus memasuki lalu meloloskan diri ke jalan raya utama.

Mya Fathihah, berusia 25 tahun dan seorang pemilik kedai pastri yang baru sahaja dibukanya di sebuah bandar besar. Dia dan kawan baiknya, Nur Hanani juga 25 tahun, telah bergabung tenaga untuk membangunkan produk manisan sendiri dan mereka menamakan kafe pertama mereka sebagai Bonjour' Sweets.



Semasa meneruskan pemanduan di jalan raya, fikiran Mya terbang ke tempat lain sehingga dia hampir terlanggar kereta seseorang. Mya bernasib baik apabila dia tersedar dengan terdengar bunyi hon yang kuat yang mengembalikan fokusnya terhadap pemanduan. Mengucap dengan kecuaian sendiri, Mya turun dari keretanya dan ingin memohon maaf kepada orang yang hampir dia langgar.

"erkk, encik.... saya nak mintak maaf sangat.. saya betul tak sengaja tadi.. ada cedera dekat mana-mana ke?"-mya

"cik adik mengalamun ingat siapa? nasib sedar masa saya hon tu.. kalau tak?"

"saya betul-betul mintak maaf!!! hm, ada apa-apa yang nak kena ganti rugi ke?"-mya

"haa.. ada.. ganti rugi balik hati saya, sebab saya rasa macam terjatuh hati dekat cik adik la.. haha, nama saya Fadhil, awak pulak?"

"huh?? haha.. awak ni kelakarlah.. Saya Mya. Mya Fathihah"-mya

Dan sejak pertemuan kali pertama yang tanda disengajakan, bermulalah kisah mya dan fadhil.



 ......TO BE CONTINUE......

part v "hana, dul, set! cheese!"


Hari terakhir peperiksaan sebelum cuti musim panas.........
Huh, akhirnya cuti musim panas dah tiba... yes!! Boleh jugak aku menikmati kehidupan aku yang tenang tanpa nampak muka cikgu HP yang mengjelikkan tu!! Herh!! Nampak sangat dia nak kenakan aku! Tak guna betul.. tunggulah, ada ubi ada batas... ada hari, tengok apa aku nak balas.. tiada belas kasihan akan ditunjukkanlah! Ini Yuki Hana la! Muahahahahaha!!!
Tengah Yuki sedang mentertawakan plan jahatnya untuk kenakan cikgu HP, tiba2 dia di datangi oleh dua orang lelaki yang berpakaian sut hitam yang dipadankan dengan kaca mata hitam ala2, james bond.
“cik Yuki Hana?”,kata salah seorang dari lelaki itu.
“yaa saya?”, kata Yuki sambil mengankat tangannya.
“kami ini berjumpa dengan cik Yuki Hana atas urusan yang tidak dapat dielakkan.”, kata lelaki yang kedua itu pula...
“Yuki Hana, awak dibenarkan untuk keluar..”, kata guru yang sedang bertugas untuk menjaga kelas mereka itu.
“baiklah cikgu.. terima kasih.”, lalu Yuki melangkah keluar dari kelas dan diiringi oleh dua orang lelaki itu.
“Yuki Hana, kami pekerja kepada Tuan kami... orang yang telah mengikat janji kepada keluarga awak dan dia perlukan awak sekarang.”
“huh?? Ap. . .apa. . . ? dia,. . .  Tuan perlukan saya sekarang?”, tanya Yuki yang berada dalam keadaan terkejut...
Tidak disangka2nya bahawa hari yang selalu dia elakkan akhirnya tiba jua... pertemuannya dengan orang yang telah mengikat janji kepada keluarganya itu akhirnya memanggilnya? Tapi mengapa sekarang? Adakah dia harus menunaikan janji itu sekarang? Tapi,. . .  jika dia harus melaksanakan tanggungjawab itu sekarang maka, tiada lagi harapan untuk kehidupan seperti yang diingininya itu!
Apa?? Dia. . . dia nak jumpa aku? Kenapa sekarang?? Adakah aku perlu tunaikan janji tu? Kenapa sekarang?? Kenapa sekarang Tuan?

~to be continued~


part IV "hana, dul, set! cheese!"


PART IV
Minggu peperiksaan........
Wakduh2! Susah bangat sihh exam tadi.. -_- haish.., kalau aku tak dapat macam mana yang cikgu HP tu harapkan. . . .

~Flash back~
“Yuki Hana! Saya mengharapkan sesuatu yang luar biasa dari awak dan saya nak yang luar biasa itu awak dapat buktikan kepada saya bila tiba waktu exam pertengahan tahun ini! Ada faham?!”
“tapi cikgu Hiroshi, . . . sejarah mungkinlah saya boleh tingkatkan usaha sedikit dengan lebihkan membaca, but! This is MATH we are talking about cikgu.. pleaselah. .”
“ada saya kisah? Awak yang nak jawab exam..”
“cikgu! Sebab saya yang nak jawab exam la saya beritahu cikgu awal2 ni..”
“peduli pulak saya? HAHAHAHA!! Saya tak kira ye Yuki,gred awak tak elok maka berjumpalah kita di kelas tambahan musim panas saya ok?”
“what??!! cikgu?!. . . . . . .”
“shhhsss!! Tadi awak kata sejarah awak boleh ‘kowt’ dgn lebihkan membaca?”
“erkk, saya kata ‘mungkinlah’ xde istilah ‘kowt’ pun saya guna tadi cikgu...”
“shhhss!! Mungkin is maybe and maybe is ‘kowt’! i don’t care.. betul ke tidak apa yang saya nak sampaikan tadi Yuki?”
“cikgu, banyak bezanya . . . . .”
“shhhss!! Betul ke tidak?! Jawab!”
“hmm..’BETUL SANGAT’ cikgu..”
“jadi, kenapa awak tak boleh lebihkan usaha itu kepada matematik saya?”
“erkk. . . .erkk. . . hmm. . .”
“apa erk2 hah?? Jawab2..”
“erkk.. . .saya. . .”
“kamu apa?? Pemalas kan?! Huh.. sudah! Kali ini, kalau matematik saya awak tak boleh dapat melebih 50 markah, maka kita akan berjumpa di kelas tambahan ye YUKI HANA? Muahahaha...”
~Return to present day~
“mampos aku!! Huhu.. harap lebih la dari 50markah oii!!”


~to be continued~


part III "hana, dul, set! cheese!"


PART III
Kringgggg!
Wow! Akhirnya! Habis pun waktu sekolah pun! yang aku nanti2kan.. lahaii~~ slow je aku rasa masa berjalan harini. Ingat nak lepak2lah dulu sebelum balik rumah, sebab bukannya ada siapa pun kalau aku balik. Mama dengan papa outstation macam selalu. Tinggal anak perempuan tunggal diorg ni sendirian. Abang Yukito dengan Abang Yukinara mesti takde pun.. sah2 busy memanjang.. lahaiii~ takde siapa ke nak kesiankan aku?
Yuki berbicara sendirian di dalam hatinya mengenangkan nasibnya yang sentiasa kesunyiaan itu.. alangkah “bahagia” sekali mempunyai keluarga yang sentiasa berada dekat di hati namun jauh di mata..
Ketika sedang mengelamun sendirian, Teddy sekali lagi seperti selalu yang akan menangkap gambar Yuki dari setiap sudut. Yuki yang sedang mengelamun akhirnya melepaskan keluhan perlahan lalu berpaling ke arah Teddy yang sedang menangkap gambarnya seperti selalu..

“kau memang suka tangkap gambar aku kan?? Kenapa? Aku ni fotogenik sangat ke?”,kata Yuki.
aik? Ni kali pertama Yuki tak marah aku.. kalau tidak, iya2 marah aku tangkap gambar dia.. ini tidak! Dia siap tanya aku dengan menghadiahkan aku satu senyuman yang sangat mencairkan hati lelaki aku.. eh, jap! Apa yang aku merapukan ni?’, bisik hati Teddy..
“teddy? Teddy! Weyh, kau kenapa ni? Jawablah pertanyaan aku.. haish, boleh pulak kau mengelamunkan?! Woi!”, marah Yuki yang dibiarkan bercakap sendirian..
Dia merasakan ibarat tunggul kayu yang dibiarkan bercakap sendirian sedangkan dia sedang bercakap seorang manusia.. manusia ok?!!
“HAH?? Ehh. . . apa kau tanya tadi.. sori, aku terfikir kejap tadi..”, sambung teddy yang berasa malu dengan tindakannya.
Muka teddy hampir sahaja hendak bewarna kemerahan disebabkan oleh perbuatannya sendiri yang hampir terkantoi yang dia sedang terfikir tentang Yuki. Sejak kebelakangan ini, entah mengapa tetapi teddy asyik terfikirkan dan hanya memikirkan tentang Yuki sahaja.
Di pihak yang lain, Aki Kazuo juga turut merasakan perasaan yang sama seperti Teddy. Dia masih cuba untuk merungkai kekeliruan yang dirasai olehnya itu dengan semakin mendekatkan dirinya dengan Yuki. Namun, kekeliruan itu apabila disimpulkan oleh Aki, keputusannya membawa kepada perasaannya yang tidak pernah dirasai sebelum ini iaitu cinta..
Adakah ini cinta pertama? Gadis itu telah membuatkan aku jatuh cinta pertama kepadanya. Yuki Hana. . . . . Yuki Hana? Haha, dia seorang gadis yang hebat dan penuh misteri..
“Ish!kau ni la! Aku tanya tadi, aku ni fotogenik sangat ke sampai kau asyik2 nak tangkap gambar aku aje?”, satu senyuman manis dilemparkan oleh Yuki kepada teddy yang baru sahaja sedar dari lamunannya.
“ha ah.. sebab tu la aku tengah fikir2, timbang2 samada nak jadikan kau seorang modal ke tak.. itupun kalau kau nak lah..”,spontan Teddy menjawab soalan Yuki.
“huh?! What? Me?? A model? Woa! Jauh sangat kau fikir tu Teddy.. haha, dan JANGAN BERANGAN AKU NAK JADI MODEL OK?!”, jawapan reaksi Yuki terhadap kata2 teddy tadi telah mengejutkannya sambil bangun dan mengekori Yuki yang telah jauh meninggalkannya yang masih berada di dalam kelas.
“weyh Yuki, tunggulah aku! Melawak je kowt...keke”
“bye Teddy, aku balik dulu.. stay la kau sorang2 dekat sekolah.. huhu..mana tahu kau dapat kawan baru ke?”, usik Yuki..
“weyh! Yuki, kau xnak lepak mana2 dulu ke? Bukannya family kau ada pun kalau kau balik..”, tanya Teddy kepada Yuki.
“hm.. aku tahu tu.. tapi hari nampak macam nak hujanlah.. jadi, dari aku kelencunan dengan kau, baik aku balik rumah and sambung main game sambil menikmati mochaccino yang sangat lazat orang gaji aku buatkan taw...”, kata Yuki yang jauh meninggalkan perkarangan rumahnya sambil menjelirkan lidahnya kepada Teddy..

~to be continued~

PART ii- "hana, dul, set! cheese!!"


PART II
Hari2 aku berlalu macam biasa dan kehidupan aku sangatlah membosankan.. huh.. penat! Penat hidup dalam kebosanan macam ni la!entah bila la baru boleh aku bebas.. bebas sebebas2nya dari cengkaman semua orang dan hanya hidup dalam cengkaman aku saja?? Bebas?? Haha.. aku ni lawaklah.. haish.. macam mana la pulak aku boleh lupa pasal tu.. perjanjian tu. . macam mana aku nak bebas dari perjanjian tu? Macam mana aku nak lepaskan diri dari cengkaman diorang? Aku berhak ada hidup aku.. haha.. tapi, tk mungkinlah.. that is impossible!!
Tiba2 sebatang kapur mendarat jatuh tepat pada dahi Yuki.. yuki mengeluh kesakitan.. dia memandang ke sebelah dan sedang melihat teddy dengan kameranya lagi yang sudah pasti menangkap gambarnya yang melucukan untuk mentertawakan reaksinya di dalam gambar itu..
‘siap kau teddy hensem.. memang nak kena cepuk! Boleh kau tak bagitahu pasal cikgu HISTORY yang psiko tu tengah perhatikan aku.. haha.. tunggu kau.. tunggu TEDDY!!’
“hah!! Cik Yuki! Kan saya suruh bangun! Masih berangan ye?!”, tengking cikgu sejarah mereka yang amat garang itu sambil menarik telinga Yuki untuk bangun.
“aduh2!! Histo. . . eh, maksud saya..EN. Hiroshima! Cikgu jgnlah tarik telinga saya.. sakitlah..”, rengek si Yuki meminta2 belas kasihan dari cikgunya yang agak ‘psiko’ bagi mereka..
Psiko bagi mereka itu dari segi kesungguhannya yang teramatlah sangat sehingga dia melangkah sahaja masuk ke dalam kelas, semua pelajar ibarat baru sahaja dibuaikan sehingga begitu lena.. ntah sakti apa dia pakai ntah.. selain dari sejarah, dia mengajar matematik.. tapi yang lainnya, masa matematik dia lebih garang mengalahkan ibu tiri.. semua pelajar seperti diperah2 otak kerana soalan2 yang diajukan olehnya amatlah mencabar minda.. namun, hanya seorang yang terselamat setiap kali kelasnya menjalankan PnP iaitu Teddy.. haha, lelaki itu.. Akio Daichi, dia seorang yang hebat.
“hah!! Masa matematik saya awaklah paling lemah.. saya pun tak tahu la kenapa tapi saya rasa, saya dah tempatkan awak disebelah budak yang cemerlang dalam kelas, tapi. . . ntah apa la gunanya si DAICHI ni disebelah awak kan?!”, makin di pulas2 telinga yuki sebab rasa geram yang membuak2 di dalam cikgu HP..
“cikgu! Teddy sah2 budak pandai... saya ni average joe je kowt.. apalah sangat..standard la.. tengok result la kalau ye pun..”, menjawab kepada kata2 cikgunya tadi.. yuki semakin meraung kesakitan..
“berdiri luar kelas!!!! SEKARANG YUKI HANA!!!!”, jerit cikgu HP di telinga Yuki yang tidak puas dipulasnya tadi..
Teddy yang berada ditempat duduknya seronok mentertawakan Yuki yang dimarahi cikgu HP dan setiap saat Yuki melangkah sehinggalah dia berada di luar kelas, teddy akan menangkap gambarnya..
“alahai yuki, comelnye riak muka kau! Geram aku dibuatnya..kekeke..tapikan, kau akan pandang aku ni lebih dari seorang kawan ke tak agaknya??”,berangan Teddy sendirian memikirkan tentang perasaan yang disimpannya terhadap Yuki selama ini..

~to be continued~


"hana, dul, set! cheese!"

hi kepada semua.. harini aku nak post satu karya aku :3 tajuknya ialah "Hana, Dul, Set! Cheese!"... itu tajuk official dalam sini.. kalau tajuk official dalam BM, "Gambar untuk LensaKu.".. jadi, enjoy :D


~PART I~
Zaman persekolahan yang aku benci sangat akhirnya akan berakhir tak lama saja lagi..haha, ini membuatkan aku tak sabar untuk melangkah keluar dari tempat buruk yang dipenuhi dengan orang-orang yang menjengkelkan hati aje..Aku, Yuki hana dengan ini berjanji akan terus mara dan maju ke hadapan demi masa depan aku untuk menjadi seorang designer yang berjaya!
Kringggg!!!!
“huh, akhirnya!!”, ucap Yuki sambil mengeliat..
“woi! Apa yg akhirnya tu?”, tanya kawan baiknya iaitu Teddy..
“hah? Takde apa2lah!! Keke.. aku sedang berbahagia! Janganlah kau kacau line.. sepak kang!”, sambung Yuki sambil menggayakan cara untuk sepak Teddy..
Teddy berlari ke hadapan kelas bersama kamera DSLR kepunyaannya dan . .
SNAPP! SNAP!! And SNAPP!!
“haha.. comel muka kau.. macam hulk pun ada.. Cuma warna muka kau merah je yuki”, tawa Teddy sendirian di hadapan kelas sambil melihat gambar Yuki yang ditangkapnya tadi..
Yuki berasa marah dan mengejar Teddy sehinggalah dia terlanggar seseorang..
“ouch! Sakitnya..aku ni terlanggar tiang ke orang ehh?”, melalut Yuki sendirian..
“awk ok cik?? Tak cedera di mana2 kan??”, tanya orang yang telah yuki langgar itu..
aikk?? Garaunya suara?? Sah laki... ish, ingatkan perempuan.. tapi, apa punya tak logik la aq fikir ni?? -_- dah tahu keras semacam je yang aku langgar tu, sah2 la laki..kemerapuan apakah ini semua Yuki..’, celoteh yuki sendirian dalam hati..
Tetiba, yuki terdengar suara Teddy yang seperti dimarahi seseorang..
Suara perempuan?? Apakah?? Sorang je perempuan yang boleh marah teddy dan orangnya ialah aku!! Ish, dah melebih perempuan ni!
Yuki bangun dan meniggalkan lelaki yang dilanggarnya dan terus kepada Teddy yang jaraknya tidak jauh darinya. Teddy berdiri di situ ibaratkan tiang dan membiarkan sahaja perempuan itu memarahinya.
“weyh! Dah kenapa ni? Kenapa kau marah teddy?”, marah Yuki terhadap perempuan itu.
“huh?? Teddy??”, jawab perempuan itu sambil menundingkan jarinya kepada teddy..
“yela! Sorang je yang boleh marah dia teruk2.. dan! Orangnya ialah AKU je faham?”, ucap Yuki dengan bangga sambil mencekak pinggangnya.
“hahaha! Kau ni lawak kan?? Kau mesti2nya tak kenal aku ni siapa kan? Huh.. dah memang boleh agak dari riak muka kau yang menjengkelkan tu..”, kata perempuan itu kepada Yuki dengan lagaknya..
“dan kau AKIO DAICHI! bila kau balik rumah nanti.. siap kau aku kerjakan! Huh..” herdiknya kepada Teddy sambil menyelak rambutnya..
“huh?? Teddy? Siapa perempuan tadi?? Kenapa kau biar dia cakap macam tu dekat kau?”, tnya yuki kehairanan..
“itu, kakak sepupu aku.. parents aku kan dekat luar negara, so aku tinggal dengan diorg.. dia dengan adik dia bersekolah sini..”, terang teddy..
“owh, so kalau sepupu boleh tengking2 la?? Apa masalah psiko tu??”, marah yuki bila mendengar penjelasan teddy tadi..
“yang psiko tu kakak saya.. nama dy.. Akio Kiyoko..Kiyo memang garang orangnya..”, menyampuk lelaki yang dilanggar yuki tadi..
“owh! Awak eh yang saya langgar tu?? Mintak maaf la sangat2 ye..”, kata yuki sambil menghadiahkan senyuman manisnya kepada lelaki itu..
“hi.. awak yuki kan?? Hyo selalu cerita dekat saya pasal awak..saya Aki Kazuo.. boleh panggil saya. . .”, tak sempat lelaki itu menghabiskan kata-katanya telah dipotong oleh Teddy.
“panggil je dia, bear! Haha”, kata teddy yang menyampuk tadi..
“Aki.. panggil je Aki.. xyah awak dengar cakap si Teddy tu.. mmg merapu je kerja dia..”
“owh! Hi Aki :3 boleh panggil saya . . . .”, kata-kata yuki terhenti kerana Teddy sekali lagi menyampuk dan mempermainkannya.
“panggil je minah tu red hulk, Aki! Hahaha!!”,Teddy telah pun mengambil langkah selamat dengan menjauhkan diri dari yuki terlebih dahulu kerana takut dibelasah teruk oleh Yuki..
Disebabkan dendamnya tidak terbalas tadi ketika di dalam kelas, Yuki mengambil keputusan untuk membalas dendamnya kepada Teddy dengan melemparkan kasut yang dipakainya itu. Tindakan itu lansung tidak di jangka olehnya sendiri. Ianya ibaratkan tindakan refleksi dan tidak pulak disangka olehnya bahawa balingannya tepat dan akan terkena kepala Teddy..
“adoiii!! Sakit la woii!! Kowt ye pun.. baling cuba la perlahan skit.. dah macam kena ketuk dengan cikgu History je taw!”, tengking Teddy yang sedang membara marahnya kerana dia telah cuba sedaya upaya untuk mengelak namun tetap mengena sasaran Yuki.

~to be continue~